söndag 10 november 2013

Recension: Femtio nyanser av mörker



Författare: E L James.
Genre: Romance.
Antal sidor: 539.
Utgivningsår: 2012.
Förlag: Norstedts.
Serie: Femtio nyanser del 2.
Utläst: 10 november 2013.

Info: Bortskrämd av de mörka hemligheter som den vackre, men plågade, Christian Grey bär på har Anastasia Steele lämnat honom. Hon har nyligen tagit sin universitetsexamen och fått praktikplats på ett bokförlag i Seattle.
Men Christian upptar oavbrutet hennes tankar. När han vill träffa henne igen kan Ana inte neka honom, och äntligen får hon veta mer om det mörka förflutna som har gjort honom så driven, kontrollerande och krävande. Men medan Christian brottas med sina inre demoner måste Ana ta ett av de viktigaste besluten hon någonsin ställts inför ... 

Mina kommentarer: Bra med mycket spänning. Men jag tycker att del 1 är bättre. Denna, del 2, har en tendens att bli nästan för mesig emellanåt - även fast det fortfarande är mycket sex med råa inslag så är det mer vanligt sex i tvåan än i ettan. I ettan var det rått hela tiden - en anledning till att jag började läsa dessa och anledningen till att jag ville ha dem. Men denna var alldeles för mesig. Har del 3 hemma men ska nog läsa något annat emellan annars kanske besvikelsen blir för stor om den tredje delen blir ännu mesigare. 
Betyg: 3.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag är lite framfusig men vill höra med dig om du skulle vara intresserad av att läsa våra debutböcker och recensera dem och i så fall skickar jag över dem i PDF till dig via mail som du kan sända mig via min mejladress. Vi debuterade under 2013 med Röd Vinterängel samt Ankharen och vi är väl det nya svenska författarparet, och böckerna finns att köpa på Adlibris, Bokus m fl. samt via vår egen Widgetshop. Du kan läsa lite om oss och de recensioner vi fått på vår hemsida:
    www.bra-leve-forlag.se
    Vi är i verkligt behov av lite draghjälp för att komma ut så vi uppskattar verkligen den hjälp vi kan få och dessutom är våra böcker bra Tack på förhand!
    Tove Birkeland Brandt

    SvaraRadera