fredag 19 juni 2015

Recension: Vi var alltid beredda


Författare: Annika Koldenius.
Genre: Biografi.
Antal sidor: 259.
Utgivningsår: 2015.
Förlag: Månpocket.
Utläst: 19 juni 2015.

Info: När Sam var sex veckor gammal fick hans föräldrar beskedet att han måste opereras, annars dör han. Sam blev Mirakelpojken, han fick ny lever tre gånger, han fick en hjärnblödning. Han verkade överleva allt och hans föräldrar var alltid beredda. Ändå kom hans död, vid tio års ålder, som en chock. Det var något annat de alltid hade varit beredda på.

Mina kommentarer: En riktigt tung bok med många känslor i. Sorg, kämpande, kärlek, att försöka få ihop en vardag trots en svår sjukdom som bestämmer över dem alla. Jag tycker att denna boken är en måste läsa-bok. Alla borde läsa denna. En jobbig bok men så otroligt viktig bok. Efter att ha läst denna boken är jag så otroligt tacksam över mina tre fina barn. Man måste vårda det man har för helt plötsligt finns inte de där personerna där längre. Jag rekommenderar denna till alla!!
Betyg: 5.

Här finns Annikas bokblogg om man vill kolla in henne.



2 kommentarer:

  1. Låter som en sådan bok man först inte vill läs pga det svåra ämnet och sedan inte ångrar att man faktiskt tog sig tid till. Som du säger behöver man ibland bli påmind om hur bra man har det i livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis rätt. Det kan kännas som en bok man inte vill läsa pga ämnet men en bok man verkligen blev glad för att man läst när man gjort det. = )

      Radera