söndag 15 juli 2012

Avslappnad av böcker.

Suttit och läst så fort jag bara kunnat idag. Varenda ledig minut har jag plöjt sida efter sida. Känns underbart härligt att ha hittat tillbaka till det. Jag har varit så otroligt stressad inuti de senaste månaderna men jag har inte kommit på nåt som kan vara avslappnande. Jag har bara gått omkring och tänkt på allt jag vill göra, ska göra och måste göra plus att tiden inte har räckt till för något av det. Det har blivit en ond cirkel.

De senaste veckorna har min lille bebis velat sitta eller ligga i famnen väldigt mycket. Då har jag inte kunnat göra något alls. Han har blivit lite bättre på att ligga och sova själv eller roa sig själv på golvet så man är lite friare nu. Men när jag sätter mig med honom för att han är sällskapssjuk eller för att han ska nattas så tar jag upp boken och läser. Man hinner en del sidor under tiden. Istället för att sitta och tänka på allt jag vill eller borde göra och bli superstressad så känner jag alldeles lugn inombords. Det håller i sig även efteråt.

Varför har jag väntat såhär länge med att börja läsa igen? Nu tänker jag inte släppa taget om böckernas värld...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar