lördag 22 november 2014

25 sidor per dag

Jag är med i en bokcirkel och läser då Gone girl av Gillian Flynn. Deadline är den 9 december. Häromdagen räknade jag ut, från den sida jag var då, hur många sidor per dag jag behövde läsa för att bli färdig på det datumet. Det blev ca 25 sidor per dag. Det borde man väl klara även fast man har tre vilda och knasiga barn i åldrarna 5,5 år, snart 3 år och den minsta på 7 månader..? Eller?! Just nu vet jag att jag inte är uppe på 25 sidor utan har väl kanske 10 sidor kvar för att nå dit. Så jag tror nog att jag måste ge mig på boken innan mina ögon blir alldeles för trötta för att orka läsa. Den är spännande men det känns lite stressande med ett slutdatum... Den är ju ändå på 555 sidor. Mer än vad genomsnittet är på de böcker jag brukar läsa annars. Jaja, sluta svamla. Läs nu! = D

1 kommentar:

  1. Hehe så där blir det för mig oxå, man räknar sidor för att se hur många sidor per dag man måste läsa för att hinna läsa ut boken i tid. Men ibland ska man bara ge sig på och läsa ut boken!! :)

    SvaraRadera