tisdag 19 maj 2015

Tisdagsutmaning: Fiktiva favoritdjur

I tisdagsutmaningen hos Kulturkollo handlar det om favoritdjur. Så veckans utmaning är: Vilket är ditt fiktiva favoritdjur?

Jag älskar att läsa om hundar. Spelar ingen roll om hundarna har en stor eller liten roll i boken. Bara de finns där någonstans blir jag glad och en hund eller flera gör mig bara mer intresserad av boken. 

Den första hunden jag tänkte på när jag läste frågan var Gracie - en grand danois som var albino och döv. Jag älskade att läsa om henne och om de personer som fanns i hennes liv, både människor och andra hundar. 


Men andra hundar som jag älskade att läsa om var alla de härliga fyrbenta i Lucy Dillons böcker. Det var flera av dem - massor av härliga raser, personligheter och roligheter. Jag älskar alla Lucy Dillons böcker just för de härliga kärlekshistorierna och alla härliga hundar.


4 kommentarer:

  1. Det är nånting speciellt med böcker där det förekommer djur!

    SvaraRadera
  2. Dillons böcker har jag inte läst. någon av titlarna har jag i hyllan. Gracie är helt okänd för mig

    SvaraRadera
  3. Ska väl snart, förhoppningsvis, ge mig på min första Lucy Dillon. Djur i böcker ger en extra krydda :)

    SvaraRadera
  4. Dessa böcker står på min vill-läsa-lista men just nu kan jag inte läsa böcker med hundar i, förlorade vår hund i årskiftet och det blir för tungt att läsa om andras lycka med hundar. Men någon gång ska jag läsa dom.

    SvaraRadera