torsdag 2 februari 2017

Recension: Här och nu

Författare: Eva Ludvigsen.
Uppläsare: Anna Maria Käll.
Genre: Roman.
Speltid: 12 tim 14 min.
Förlag: Lind & Co.
Utgivningsår: 2017.
Utläst: 2 februari 2017.

Info: När trettiofemårsdagen närmar sig och advokaten Ingrid fortfarande inte hittat mannen i sitt liv, bestämmer hon sig för att vidga vyerna och bege sig utomlands. Framför allt ska hon försöka leva "här och nu" och "ge sig hän", inte hålla tillbaka känslorna i rädsla för att än en gång bli sårad.
Efter en tids kringresande hamnar hon på en hästgård i Montana. På granngården bor Nate, vars inre frusits till is sedan hans ungdomskärlek tackat nej till hans frieri. Men den sprudlande svenskan, som inte bara är en stjärna på fotbollsplanen utan också mer än gärna gör honom sällskap på ridturerna, får honom snart att tina. Han har bara glömt hur man söker kontakt.
Det som börjar som en trevande vänskap utvecklar sig till en riktig kärlekssaga. I alla fall tills det förflutna kommer ikapp och missförstånden läggs på hög. Först när livet ställs på sin spets strider de för sin kärlek mot alla odds.
 
Kommentarer: Först tänkte jag att denna boken inte skulle vara något för mig - både segt, typisk roman och inget speciellt som hände men sen ju mer av boken jag faktiskt läste så fastnade jag faktiskt. Så bara man kämpar sig igenom början så blir den bra. Den kramade om hjärtat lite och jag blev känslosam. Riktigt bra bok!
Betyg: 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar