lördag 14 juni 2014

Recension: Tango för vilsna själar


Författare: Lucy Dillon.
Uppläsare: Anna Maria Käll.
Genre: Roman.
Speltid: 16 tim 18 min.
Förlag: Bonnier Audio.
Utläst: 14 juni 2014.

Info: Får jag lov? Att dansa är som att dricka champagne utan att få baksmälla, har Lucy Dillon sagt. Och i Tango för vilsna själar tar hon med läsaren på kvällskurs i sällskapsdans. 

När den före detta proffsdansaren Angelica återvänder till Longhampton för att städa ur sin mammas hus, bestämmer hon sig för att starta en danskurs på orten. Dit kommer Katie och Ross som försöker rädda sitt äktenskap, där de inte längre vet vem som för vem. Lauren som drömmer om ett sagobröllop och den perfekta brudvalsen medan hennes blivande make Chris mest vill ha det hela överstökat. Och så Laurens föräldrar. De vill ju inte göra bort sig på festen, men mamma Bridget bär på en gnagande hemlighet som skulle kunna vända uppochned på deras lyckliga liv tillsammans. 

Under Angelicas ledning lär sig paren steg för steg mer om sig själva och det som är viktigt i livet, och i tangons och salsans virvlar inser de att man aldrig kan dölja något för sin danspartner ? 


Mina kommentarer: En mysig bok full av kärlek och relationer. Lucy Dillon är en av mina favoritförfattare och även denna boken faller mig i smaken. Man får en inblick i flera olika relationer och familjer, om olika problem som kan uppstå - både känslomässiga och materiella. En helt klart godkänd feel good-bok.
Betyg: 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar