söndag 8 juni 2014

Veckans bokbloggsjerka

Veckans fråga i Bokbloggsjerka:
Om du skulle få möjlighet att intervjua någon av dina favoritförfattare, vem skulle du i så fall välja och vilka frågor skulle du ställa? (Du behöver inte skriva en lång lista med frågor utan några exempel är helt okej)

Svar:
Jag skulle vilja träffa och prata med Jonas Gardell. Jag tror inte att jag skulle fråga honom något speciellt, inte vad jag kan komma på nu utan skulle få det till vilket samtal som helst. Prata om livet, allt han gjort, om hans böcker osv. Som vilket möte och samtal som helst över en fika på ett café.

2 kommentarer:

  1. Tror inte du fått chansen att ställa så många frågor, han pratar ju en del ändå :)

    SvaraRadera
  2. När jag funderade på författare och frågor jag ville ställa insåg jag att jag är mest fascinerad av dem som lyckas skapa spännande och ändå trovärdiga karaktärer, det blir jag imponerad av! Sen tror jag att jag nog inte skulle vara så bra på att intervjua. Jag skulle oxå hellre ta en fikaträff och sitta och småprata och lyssna utan så många styrande frågor.

    SvaraRadera