måndag 5 september 2011

20 snabba val.

Hittade denna listan hos flera stycken som jag bevakar men allihopa har hittat den hos enligt O:

Gör 20 snabba val och tänk nu inte för mycket. Jag har fetat mina svar.

Morgonpigg eller nattuggla? Har alltid varit en nattuggla men tycker att jag gäspar både på morgonen och kvällen numera.
Bibliotek eller bokhandel? Vill köpa böcker och kunna läsa dem när jag vill utan någon tidspress.
Adlibris eller Bokus? Har alltid köpt där men har nog vid något enstaka tillfälle använt Bokus. Har fastnat för Adlibris helt enkelt.
Ljudbok eller e-bok? E-bok är alldeles för okänt för mig ännu.
Inbunden eller pocket? Helt klart! Lättare, tar mindre plats och är billigare.
Vampyrer eller zombies? Om jag måste välja mellan de två.
Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Ingen tvekan. Älskar Läckbergs böcker.
En i taget eller slalomläsning? När jag var i tonåren klarade jag aldrig av en i taget utan hade alltid minst två igång samtidigt. Men nu vill jag gärna läsa ut en först innan jag börjar på nästa.
Bokmärke eller hundöra? Tyvärr blir det alltid hundöra i mina pockets. Men köper bokmärken emellanåt och vill använda bokmärke. Hur ska jag lyckas??
Chips eller choklad? Choklad är det enda godis jag verkligen älskar annars väljer jag hellre chips före godis.
Biografier eller memoarer? Helt klart.
Skräck eller chicklit? Trivs nog bäst med lätta och glada böcker även fast det kan krypa in lite skräck och dramatik ibland.
Boken eller filmen? Ångrar de gånger jag har sett filmen före jag läst boken.
Twitter eller Facebook? Men skulle gärna vilja behöva twitter oftare.
Strindberg eller Heidenstam? Jadu... Vet inte, kan inte svara på det.
Kokbok eller Bakbok? Bakar hellre än lagar mat.
Te eller kaffe? Dricker inget av det.
Rött eller vitt? Är det vin så dricker jag ingen alkohol.
Boklördag eller ViLäser? Skulle gärna vilja börja prenumerera på den tidningen.
Man Booker Prize eller Augustipriset? Följer inget av det.

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att det gäspas både tidigt och sent nu för tiden. Önskar att jag var piggare. Önskar också att jag kunde koncentrera mig på en bok i taget.

    SvaraRadera