måndag 12 september 2011

En författare som jag gärna skulle bjuda på middag

Det känns som att Astrid Lindgren är nummer ett. Få sitta och höra en massa historier och sagor från förr samtidigt som man äter. Det vore riktigt intressant och roligt.

Andra favoritförfattare som jag gärna hade haft på middag är Katarina von Bredow, Camilla Läckberg, Margit Sandemo och Denise Rudberg.
Katarina skriver så otroligt bra ungdomsböcker. Vanliga problem som kan uppstå i en tonårings liv. Jag hade stor igenkänningsfaktor i flera av hennes böcker.
Camilla skriver riktigt bra deckare som fängslar en redan från början. En solklar omläsning.
Margit skulle jag vilja prata med om Isfolket-serien. Vart hon fick allt ifrån och hur det kunde bli så många böcker med nytt material. Hade varit väldigt intressant.
Denise för att jag gillade hennes serie med böckerna o.s.a., väninnan, storlek 37, jenny s, mathilde, åse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar