tisdag 13 september 2011

Bok med mest igenkänningsfaktor i

När jag läste Som om ingenting av Katarina von Bredow var det som att det var jag som var huvudpersonen Elin. Det var verkligen som att uppleva tonåren igen. Boken handlar om Elin, 19 år, som blir kär i 25 år äldre Paul, som är pappa till Elins bästa kompis Tessan. När jag var 15 år blev jag kär i en 20 år äldre man och hela mitt liv kretsade kring min kärlek till denna gifta man. Jag upplevde varenda känsla åter igen när jag läste boken. Känslorna pendlade mellan lycka, glädje, hopp, sorg, rädsla, förtvivlan. Det enda man längtade efter var ett livstecken från mannen. Fick man inte det efterlängtade smset eller telefonsamtalet blev man så besviken. Hela tiden åkte känslorna berg och dalbana. Det var både en underbar och hemsk period.

Jag sträckläste alla böckerna av Katarina von Bredow. De är riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar