torsdag 24 januari 2013

En liten lista - taggad

Jag har blivit taggad av Anna så här kommer mina svar.

Frågorna:
1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Lukten och känslan av nya böcker är helt berusande. Speciellt om man beställer från nätet och får hem ett bokpaket - känslan av att ingen annan har bläddrat i dem är jättehärlig.


2. Hur ofta köper du nya böcker?
Nu var det ett tag sen jag köpte någon bok men förut blev det väl ett par stycken i månaden, ibland mer och ibland mindre.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Jag köper oftast online men hittar jag någon bok som jag vill ha på en gång köper jag den i en bokaffär.
4. Har du någon favorit bokaffär? 
Bokia blir det väl då i och med att det är den jag går in i mest.

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Har jag aldrig gjort.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nej, inte direkt men det brukar ligga på 200-300 kr i månaden.

7. Bokköpsstopp - är det något för dig? 
Ibland borde jag ha det men jag brukar inte köpa för många böcker i månaden.

8. Hur stor är din bokönskelista? 
Finns en del böcker jag vill ha men det är inte jättemånga.

9. Vilka tre böcker(från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Jonas Gardells serie Torka aldrig tårar utan handskar. Första delen kom i höstas, den andra delen kom nu i januari och den tredje delen kommer i höst.
10. Vem taggar du?

Monika    Malin    En bok om dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar