söndag 10 mars 2013

Recension: Geim


Författare: Anders de la Motte.
Uppläsare: Mattias Linderoth.
Speltid: 9 tim 34 min.
Förlag: HörOpp!
Utläst: 9 mars 2013.
Serie: HP och Rebecca 1.

Info: Henrik HP Pettersson är en småhustlare som skiter i det mesta. En dag kommer han över en mobiltelefon som märkligt nog verkar veta det mesta om honom, och via den blir han inbjuden till en fascinerande ny upplevelse. Ett Alternate Reality Game som utspelar sig mitt i den intet ont anande Svennevärlden. Efter att han klarat inträdesprovet erbjuds han en rad olika kittlande uppdrag som alla filmas för att senare visas upp på en rankinglista och bedömas av ett slutet nätcommunity. I takt med att spänningen, belöningarna och inte minst creden från fansen växer tar HP allt större risker och snart är han beredd att göra nästan vad som helst för att få fortsätta spela.

Mina kommentarer: En spännande bok med mycket action. Äntligen en bok som jag längtade efter att läsa mer ur när jag var tvungen att lägga den ifrån mig.
Betyg: 4. (Boktipsets betygestimat: 4,0)

3 kommentarer:

  1. Jag måste snart börja med den här serien. Ska bara försöka avsluta ett tiotal serier innan ;)

    SvaraRadera
  2. Denna var riktigt bra. Jag har också många serier som jag borde fortsätta på. = )

    SvaraRadera
  3. Åh den här har jag ju läst måste verkligen ta tag i och läsa de andra två!!

    SvaraRadera