onsdag 6 april 2016

Pockettoppen vecka 13

Här kommer böckerna för vecka 13:
  1. Räfvhonan - Anna Laestadius Larsson
  2. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
  3. Arvet efter dig - Jojo Moyes
  4. Så har jag det nu - Meg Rosoff
  5. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
Fyra av böckerna på listan har varit med förr varav två har jag redan läst. En ny har det kommit till och det blir jag inte förvånad över. Meg Rosoff har ju precis fått ALMA-priset så då åker böcker upp i topp. Häromdagen såg jag att en av Lars Gustafssons böcker låg på topp 5 då han nyligen gått bort. Så en rätt lugn vecka för pockettoppen.
Recensionerna på de böcker jag redan läst hittar ni om ni klickar på de titlarna.

Listan ser ut såhär nu:
  1. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins (v 8, 9. 13)
  2. Prästens lilla flicka - Susan Casserfelt (v 8)
  3. En vacker dag lämnar jag honom - Maria Blomqvist (v 8, 9, 10)
  4. Skymningsflickan - Katarina Wennstam (v 8, 11)
  5. Tills kärleken skiljer oss - Anna Lönnqvist (v 8, 9, 10)
  6. Arvet efter dig - Jojo Moyes (v 9, 10, 11, 12, 13)
  7. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty (v 9)
  8. Avdelning 73/Vila i frid - Sofie Sarenbrant (v 10, 11)
  9. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg (v 10)
  10. Falleri, fallera, falleralla/Pepparkakshuset - Carin Gerhardsen (v 11, 12, 13)
  11. Vårjakt i Rosengädda/Rosengädda nästa! - Emma Hamberg (v 11, 12)
  12. Badhytten: Det som göms i sand - Christina Olséni, Micke Hansen (v 12)
  13. Räfvhonan/Barnbruden - Anna Laestadius Larsson (v 12, 13)
  14. Så har jag det nu - Meg Rosoff (v 13)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar