lördag 2 april 2016

Senaste bokfynden

Det har blivit väldigt lite böcker ifrån bokrean i år. Både att jag inte direkt har kollat runt och sen att jag inte har hittat något jag fastnat för eller som jag velat ha sen tidigare. För min och även barnens del har det varit dåligt utbud.

Men jag hittade Dinoleken och Ingrid och Ivar firar jul på bokrean på ICA. Jag älskar Ingrid och det har även mina minsta barn gjort. Tyckte det var riktigt kul när Ingrid fick en kompis. Min äldsta har lärt sig läsa själv och då tycker både han och jag mycket om Axel och Omar och deras äventyr. Väldigt bra bilder och lagom mycket text på varje sida plus då stora bokstäver.


Igår fick jag då hem ett paket från Adlibris på lite olika fynd. Målarboken hoppas jag att nån av barnen kommer gilla - Mamma mu är en stor favorit här hemma så det tror jag nog. Pelle Svanslös är inte barnen så insatta i än men jag läste och tittade mycket på Pelle när jag var liten. Så hoppas att barnen kommer gilla honom. Den var lite nedsatt nu så då passade jag på. Facebookpolisen skrev jag om tidigare men den var också nedsatt då när jag beställde den. Såg nu att den var tillfälligt slut så jag kanske tog den sista på lagret. Labolinas lina har kommit ut med nytt utseende och var inte så fasligt dyr så den ska dottern få i födelsedagspresent. Laban och Labolina är mycket populära här hemma så tyckte att dottern kunde få en egen bok om Labolina.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar