torsdag 6 december 2012

Parallelläsning

Jag började läsa Kärlekssekten förra veckan. Såg då att den hade rätt många sidor, började då läsa Sju jävligt långa dagar och läste ca 30 sidor på den och den va något kortare. Sen började jag läsa på Kärlekssekten igen och fastnade. Läste ca 100 sidor på den. Då man bara kan låna 3 böcker i veckan läste jag på dessa böcker om vartannat ett tag. Sen när jag kunde börja låna böcker igen lånade jag Monster av Michael Dahlén. Den var inte alls lång men väldigt intressant. Så den fastnade jag verkligen i. Så just nu läser jag tre stycken samtidigt. Varför gör man så? Varför är det så svårt att låta bli att börja på en ny innan man läst ut den första?

Fler som har samma "problem"?

1 kommentar:

  1. Räcker upp båda händerna på den frågan! Ja ja ja, jag börjar jämt på fler och fler och fler och vissa ligger halv lästa på hög :/ Jag kan känna ibland att vissa böcker inte lever upp till ens förväntningar och då tar man en ny bok och hoppas den ska göra det(jag kan ofta känna så med vissa deckare, när jag vill läsa en mer thriller liknande men det var en mer roman liknande) Sen kan jag tycka att vissa biografier med mycke fakta är tunga att ta in då läser jag någon sida nu och då och kan ta lååång tid att läsa ut. Och ibland tror jag bara man har för många böcker som man vill läsa NU NU NU!!

    SvaraRadera