lördag 8 december 2012

Projekt inför 2013.

Funderar på vad för läsprojekt man kan ta sig an under 2013? Sånt som kan få en att läsa mer och vilja läsa mer.

En grej som jag tänkt mig är att läsa minst fem böcker i fem olika genre. Då är målet att ha läst 25 böcker under året och inte bara snöa in på en och samma genre som det lätt blir.

Jag ska läsa minst fem böcker i genren deckare, romaner, ungdomsböcker, biografi och noveller. Jag läser alldeles för få deckare och ungdomsböcker, alldeles för många biografier och aldrig några noveller. Så detta ska nog bli riktigt bra!

Vad finns det mer för projekt eller utmaningar inför 2013? Vad ska ni anta för utmaningar, både över hela året och kortare? Jag har inte gjort något sånt förut men tänkte att det ska bli ändring på det nu.

3 kommentarer:

  1. Jag ska försöka ta tag i hyllvärmarna under 2013, även att inte köpa så mycket nytt utan läsa det jag har. Dessutom läsa klart lite serier.... Sen ska jag prova ha månads teman :)

    SvaraRadera
  2. Jag har haft en del utmaningar men det rinner ofta ut i sanden känner jag hehe. Det här året skulel jag läsa 12 författare som jag bara läst en bok av tidigare men jag tror jag har läst typ 4...

    SvaraRadera