söndag 9 juni 2013

Recension: Äntligen


Författare: Gabriel Forss.
Genre: Biografi.
Antal sidor: 179.
Förlag: Bladh by Bladh.
Utläst: 8 juni 2013.

Info: Med boken Äntligen öppnar Gabriel Forss för första gången dörren till sitt privatliv och berättar om hur han slutligen lyckats förena Gabriel, Gud och Gay! Som barn upplevde han att livet var enkelt. Han var englad grabb och hans tro på Gud lika självklar som att det fanns vatten i kranen. Det var först i skolan som både han själv och andra upptäckte att han var annorlunda. Det här är berättelsen om den svåra och smärtsamma kamp som artisten och körledaren Gabriel Forss utkämpat för att kunna förena sin kristna tro – sprungen ur en frikyrklig uppväxt – med sin homosexualitet. Men också en berättelse om att bejaka hela sig själv för att leva ett så sant och fullödigt liv som möjligt.

Mina kommentarer: Jag har alltid gillat Gabriel och denna boken gjorde att jag gillade honom ännu mera. När han pratade om sin panikångest så kände jag igen mig helt och fullt. Han reagerar precis som jag gör vid stress och ångest, han kunde lika gärna ha pratat om mig. Han fick tips av en psykolog hur han skulle göra och det ska jag komma ihåg då det kanske även kan hjälpa mig när jag får panik. Jag tyckte väldigt mycket om denna boken - att få läsa om alla uppdrag han gjort med Melodifestivalen, körer i olika storlekar och alla äventyr han varit med om. Jag känner mig rörd över att få läsa om när han träffade sitt livs kärlek, hur deras förhållande var och hur allt slutade. En bok fylld av känslor som man inte kan undvika att bli berörd av.
Betyg: 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar