måndag 20 januari 2014

Recension: Sex and the mammaliv


Författare: Hannah Widell.
Genre: Biografi.
Antal sidor: 173.
Utgivningsår: 2013.
Förlag: Printz Publishing.
Utläst: 20 jan 2014.

Info: Jag är en ensamstående småbarnsmamma, en singelpingla i verkligheten med kött, blod och trassligt hår. Jag har just lämnat kärlek bakom mig, en kärlek som har utbildat mig i vad jag inte vill ha, men också visat mig hur härligt det kan vara att leva med en annan människa Jag tänker på de män jag träffar nu. Det är som om jag provsmakar kärleken.Tar lite av varje.

Hannah har just kommit ur en uppslitande skilsmässa, och kastar sig ut i sitt nya dubbelliv halva tiden är hon hängiven småbarnsmamma, andra halvan singelpingla i det spännande nattlivet vid Stureplan. Däremellan jonglerar hon en framgångsrik mediakarriär. 

Vi får möta Hannah precis när hon satt stopp och bestämt sig för att hon sörjt skilsmässan färdigt det är dags att ändra riktning på sitt liv, börja dejta igen och våga söka efter den stora kärleken.

Det blir ett intensivt år fullt av flirtar, män, familj och vännerna som aldrig sviker. Alla delarna finns här, och inget lämnar oss oberörda när vi får tjuvkika in bland smutstvätt och cocktails. 

Sex and the Mammaliv är en ärlig, varm och självutlämnande bok om kärlekslängtan, mammavardag och uteliv, och ett skilsmässoplåster för alla som går igenom en tuff separation. 


Mina kommentarer: Ren nöjesläsning för mig som var riktigt härlig. Den här boken behövde jag. Jag tyckte om att läsa om en vanlig vardag med småbarn, jobb, vänner, festande och dejtande. En riktigt mysig bok!
Betyg: 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar