lördag 22 februari 2014

Recension: Femtio seriemördare, Hur blev de sådana monster?


Författare: Charlotte Greig.
Genre: Biografi.
Antal sidor: 320.
Utgivningsår: 2012.
Förlag: Barthelson Förlag.
Utläst: 21 februari 2014.

Info: Varför fascineras vi av seriemördare? Det finns hos en del människor en fascination som givetvis anses stötande i ett samhälle där vi fördömer mord. Vad fascineras de av? Kanske av motiven. - Vad är det som får vissa människor att utföra perversa handlingar, och vad är det som gör att de dödar om och om igen?

Oavsett vilken bakgrund dessa störda människor haft, är Femtio seriemördare ett fängslande vittnesbörd om hur ondskefulla handlingar en människa kan utföra. - Människans sanna jag, vem känner det?

Mina kommentarer: En väldigt intressant bok tycker jag. Jag älskar att titta på serier och dokumentärer om olika kända och okända mördare så denna boken passade mig bra. Visst blev det lite tjatigt mot slutet att läsa om "samma saker" även fast det var olika kategorier på mördarna. Men visst var det intressant läsning om man tycker om att läsa om mördare och hur det kan komma sig att vissa människor vill döda andra människor.
Betyg: 4.

1 kommentar:

  1. Jag har läst den men blev lite besviken. Hade hoppas på mer spekulasjoner med tanke på att den heter "hur blev dom sådana monster?" Men tyvärr är det mer av en biografi. Tycker heller inte om översättningen. Du kan läsa min recension här om du vill. :) http://iminhylla.wordpress.com/2012/04/12/femtio-seriemordare/

    SvaraRadera