fredag 14 februari 2014

Recension: Jag ska göra dig så lycklig


Författare: Anne B. Ragde.
Genre: Roman.
Antal sidor: 277.
Utgivningsår: 2012.
Förlag: Månpocket.
Utläst: 14 februari 2014.

Info: 1965: bland hemmafruar och förvärvsarbetande familjefäder i ett bostadshus i Trondheim råder osviklig framtidstro. Åtta familjer bor tätt inpå varandra och tycks dela samma ljusa framtid - med hempermanent, tv-kannor och pulversoppor, men också med social kontroll, avundsjuka och människor som inte hittar sin plats i det nya samhälle som växer fram.

Jag ska göra dig så lycklig målar på ytan upp en perfekt sextiotalsidyll, men bakom gardinerna gömmer sig både ensamhet och en hemlig längtan efter något annat som idyllen inte kan ge. Mörka moln anas vid horisonten men tron på framtiden består.

Mina kommentarer: En riktigt tråkig bok enligt mig. Kändes som att sida efter sida fylldes av hur man städar och lagar mat, det berättades egentligen inget om personerna i sig. Det var ingen bok som jag längtade efter även fast den var lätt att läsa. Trodde att den skulle vara roligare men den var faktiskt en besvikelse. Det som var bäst i boken var de sista 30 sidorna ungefär, då blev det lite action men de var inte så pass bra att resten av boken var värd att läsa för det stycket.
Betyg: 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar