söndag 16 februari 2014

Veckans bokbloggsjerka

Veckans fråga i bokbloggsjerka:
Skriv om för- och nackdelar med att vara en slav under böckerna, och ge gärna tips på hur du brukar skapa mer tid för mer läsning.

Svar:
Jag verkligen älskar att vara slav under böckerna. Sen går så klart läslusten upp och ner beroende på hur livet ser ut och vad man hittar för böcker.
Fördelarna är att man kan försvinna in i andra världar för en stund, försvinna från vardagen till en bättre värld. Att man får uppleva så mycket - både relationer, resa, händelser, spänning, kärlek. Man kan lära sig saker av att läsa och det är så fascinerande. 
Nackdelarna vet jag inte riktigt - möjligtvis att det kostar pengar om man köper en massa böcker, att andra tycker att man är tråkig och osocial om man sitter med en bok hela tiden eller så fort man bara kan. Annars vet jag faktiskt inte.

Jag försöker hitta tid till att läsa hela tiden. När jag äter (oftast blir det när jag äter själv), sitter på toa, åker bilen, i soffan medan jag vilar och barnen är upptagna med annat, på jobbet, innan jag somnar om jag inte är för trött, hemma hos andra ifall det uppstår ett tillfälle. Jag har oftast med mig en bok i väskan vart jag än ska ifall det uppstår ett tillfälle då jag kan läsa, man vet ju aldrig.

6 kommentarer:

  1. Kul eller hur :)

    http://hannelesbibliotek.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Man kan läsa nästan var som helst, men jag tror faktiskt inte att jag någonsin tagit med mig en bok när jag åkt och hälsat på någon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sällan som jag fått tillfället att ta upp boken och läsa men jag har nästan alltid med mig en bok i väskan, speciellt om det är en bok jag fastnat i.

      Radera
  3. Ja alltså man kan ju inte fara någonstans utan en bok om man så ska på fest så är boken med i väskan. Jag har till och med en bok med mig på hundträningarna :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter precis som mig. : ) Då är man ju verkligen en boknörd när man tar med sig boken till fester eller hem till folk man ska umgås med.

      Radera