fredag 28 februari 2014

Veckans bokbloggsjerka

Veckans fråga i bokbloggsjerka:
Har du gjort några fynd på bokrean i år? Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? Om nej, vad fällde avgörandet för att du bestämde dig för att avstå?

Svar:
Hittade en del till både mig och barnen. Det bästa fynd jag hittade var Jonas Gardells serie Torka aldrig tårar utan handskar för 69 kr styck. Jag har läst den första som e-bok och den andra två som ljudbok men jag ville verkligen ha dem i bokhyllan och någon gång ska jag läsa om dem. Jag tycker att det är annorlunda att lyssna på en bok och att se orden framför sig i en vanlig bok.
Den bok till barnen som jag mest tyckte om att hitta var nog en samling (tre böcker i samma) om Ingrid. Författare är Katerina Janouch. Jag har länge velat köpa någon av de böckerna men tyckt att det varit lite för dyrt men nu passade jag på. Min 2 åring älskar böckerna och vill läsa om Ingrid och bassiluskan varje kväll. = D

Här är inlägget om vad jag hittade på bokrean mer än de böcker jag har skrivit om här.

5 kommentarer:

  1. Ingrid-samlingen har jag köpt tidigare år till min dotter, nu blir det "större" böcker.

    SvaraRadera
  2. Det är ju det som är bra med bokrean. Böcker som man varit lite sugen på att köpa, men som varit för dyra, blir plötsligt mer prisvärda :)

    SvaraRadera
  3. Barnböcker kan man verkligen fynda på bokrean. :)

    SvaraRadera
  4. Gardells böcker gör verkligen intryck :)

    SvaraRadera
  5. Jag klarar inte att lyssna, jag måste läsa, annars kommer jag inte ihåg något av handlingen... Tänk så skönt att kunna lyssna på böcker, då hade jag gjort det på bussen varje dag!

    SvaraRadera