söndag 19 april 2015

Recension: Bloggdrottningen


Författare: Therese Loreskär.
Genre: Roman.
Antal sidor: 233.
Utgivningsår: 2014.
Förlag: Pocketförlaget.
Serie: Bloggdrottningen del 1.
Utläst: 19 april 2015.

Info: Kajsa är en kvinna på nätta 38 år och som driver Sveriges största hälsoblogg. Det är bara ett problem bloggen är uppbyggd på en stor bluff. Mellan blogginläggen med grötfrukost och snygga löparskor ligger hon själv helst hemma framför teven och äter bakverk. 
När en källstidningsjournalist är henne på spåren blir det en kapplöpning med tiden för att se vem som hinner först. 

Ska Kajsa hinna rädda sin blogg, sitt äktenskap och sig själv? Eller kommer allt att avslöjas på den stora hälsomässan i Kista? En viss kändistränare vid namn James Core har också, av misstag enligt Kajsa, fått en på tok för stor roll i hela soppan. 


Mina kommentarer: Bitvis rolig, bitvis rörig, bitvis extrem. Jag kan verkligen tänka mig att det lätt blir såhär i jakten på den bästa och populäraste bloggen som är nuförtiden. Men handlingen i denna boken kändes väldigt extrem och nästan osannolik emellanåt så även fast jag älskar formatet den är skriven på (blogg/dagbok) så var det ingen bok jag fastnade för direkt. Ingen wow-känsla där inte.
Betyg: 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar