onsdag 15 april 2015

Recension: Ödesgudinnan på Salong d´Amour


Författare: Anna Jansson.
Uppläsare: Anne-Li Norberg.
Genre: Roman.
Speltid: 9 tim 50 min.
Förlag: Norstedts.
Utgivningsår: 2014.
Utläst: 15 april 2015.

Info: På Södertorg i Visby ligger Salong d'Amour. När du kommer in på min frisersalong och jag frågar: "Vad kan jag göra för dig?" menar jag inte bara ditt hår. Jag menar: "Vad kan jag göra för dig i ditt liv?" Min ambition är större än att få till en fin klippning, den är att ge dig ett möte.

Som frisör möter jag människor i alla livssituationer. Bröllop, begravningar, separationer och skolavslutningar. Livsberättelserna kommer glimtvis, ibland får jag förtroenden. Du kan lita på min tystnadsplikt - dina hemligheter stannar hos mig.

Till hjälp på salongen har jag en ung man från Grötlingbo. Han heter Ricky. Jag har lovat hans mamma att göra honom rumsren och lära honom laga mat.
Om du är en trogen kund och vågar se dig i min spegel kan allting hända.

Vi ses på Salong d'Amour!
Angelika Lagermark


Mina kommentarer: En härlig bok med mycket kärlek och humor i men även lite dramatik emellanåt. En riktig mysbok som man lätt fastnar i. Även fast det är en del personer och händelser i omlopp blir det aldrig invecklat och trassligt utan man kan hålla fokus och man hänger med i vem som är vem. En riktigt bra bok!
Betyg: 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar