söndag 26 april 2015

Recension: Hundar, hus och hjärtats längtan


Författare: Lucy Dillon.
Uppläsare: Anna Maria Käll.
Genre: Roman.
Speltid: 13 tim 57 min.
Förlag: Bonnier Audio.
Utgivningsår: 2012.
Utläst: 21 april 2015.

Info: Juliet har nyligen förlorat sin älskade man Ben. Endast trettioett år gammal och änka stannar livet för Juliet. Hon isolerar sig hemma och tillbringar dagarna framför teven. Desperat försöker hon följa råden i olika självhjälpsböcker och väntar förhoppningsfullt på den magiska ettårsdagen då hon enligt böckerna ska ha lämnat det värsta bakom sig.
Hennes syster Louise lever ett på ytan perfekt liv. Hon är gift med framgångsrika egenföretagaren Peter, de har lilla sonen Toby och lever i ett snyggt, toppstylat hem. Men sedan barnet kom saknar Louise något i sitt äktenskap .
När mamma Diane lyckas locka ut sin ena dotter, Juliet, på hundpromenader, först med den egna lilla terriern Minton och snart även med andra hundpersonligheter i grannskapet, börjar det hända saker .
Utan att Juliet vet hur det gått till, har hon plötsligt ansvar för en mängd hundar, katter och krukväxter som behöver omvårdnad när ägarna är bortresta. Dessutom får hon energi över till att börja renovera det viktorianska hus som hon och Ben köpte tillsammans. Med hjälp av Lorcan, en god vän till den stökiga men trevliga rockmusikälskande storfamiljen i huset intill, tar Juliet tag i ett rum i sänder - något som verkar ha samma terapeutiska inverkan på hennes liv som hundpromenaderna har.
Systrarnas vägar korsas under jakten på lycka och en attraktiv man kommer att spela en alltmer avgörande roll i sammanhanget.


Mina kommentarer: Jag hoppas verkligen att Lucy Dillon aldrig slutar skriva böcker. Jag älskar hennes böcker. Jag är helt fast. Jag vet faktiskt inte om det finns något negativt att säga om hennes böcker, någon av dem. Massor av livliga och färgglada karaktärer som det aldrig blir krångligt att hålla reda på, härligt med alla underbara hundar som har varsin personlighet, härlig story som innehåller allt med kärlek, tragedi, sorg, vänskap, skratt med mera. Jag rekommenderar alla att läsa denna härliga böcker! Det är kärlek rakt igenom.
Betyg: 5.



1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag har taggat dig till Liebster award, vilket innebär att du ska svara på 11 frågor som du hittar på min blogg under denna adress: https://sizzensblogg.wordpress.com/2015/05/06/liebster-award/
    Ha det så bra!

    SvaraRadera