lördag 25 april 2015

Veckans bokbloggsjerka

Veckans fråga/utmaning i Bokbloggsjerka:
Jag tycker ibland att bokbloggosfären fokuserar onödigt mycket på det som är nytt och spännande. Jag skulle vilja komma med en utmaning: blogga om en bok (eller flera) som är minst hundra år gammal, men fortfarande läsvärd. Vuxenbok, barnbok, facklitteratur, vad du vill. Motivera!

Svar:
Ja. Klassiker är väl inte något jag är något stort fan av. Det finns några som jag har haft som tanke att läsa någon gång men det har alltid kommit några böcker emellan. Jag läser oftast sånt som är helt nytt men ibland läser jag även böcker som har ett par år på nacken. Men riktigt gamla eller klassiker har jag inget direkt intresse för.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte man ska försöka tvinga sig till att läsa något man inte är intresserad av, det förstör bara läslusten.

    SvaraRadera
  2. Alla böcker passar inte alla, det spelar liksom ingen roll hur mycket klassiker de är :)

    SvaraRadera