fredag 18 mars 2016

Bokbloggsjerka 18-21 mars

Veckans fråga i Bokbloggsjerka:
Har du någonsin haft en ”book hangover”, det vill säga en bok som tar slut på tok för tidigt och lämnar ett sådant avtryck/tomrum att du inte riktigt förmår dig plocka upp en ny bok för att aktivt försöka komma över den?  Vilken i så fall?

Svar: 
Det har jag fått flera gånger. När man har läst en riktigt bra bok som man älskade allt med och som innehöll allt och när den är slut vet man inte alls vilken bok man ska läsa härnäst för att matcha den man just läst. Det är både jobbigt och härligt. Kommer inte ihåg alla just nu men kan tänka mig att jag fick en book hangover efter nån Jojo Moyes eller Lucy Dillon eller någon riktigt bra och spännande och intressant biografi.

10 kommentarer:

  1. Har faktiskt aldrig drabbats av bokbaksmälla

    SvaraRadera
  2. Jag kan känna mig tagen och berörd när jag har läst ut en bok, men inte så att jag inte kan börja läsa något annat. I alla fall inte som jag har märkt, men jag påbörjar nästan aldrig en ny bok samma dag som jag har läst ut en annan.

    SvaraRadera
  3. Nu när du sa biografi så kommer jag ihåg att jag hade en efter Vild!

    SvaraRadera
  4. Händer inte mig så ofta!

    SvaraRadera
  5. ofta måste en ta en liten paus. några gånger en längre paus

    SvaraRadera
  6. Biografier kan helt klart ha den inverkan.

    SvaraRadera
  7. Dillons böcker är bra. När det gäller Jojo Moyes så har jag köpt på mig ett helt gäng som jag skall börja läsa under året.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker jättemycket om både Dillon och Moyes.

    SvaraRadera
  9. Precis så! Tur att det går över :)

    lottamodin.se

    SvaraRadera
  10. Då är det även för mig. Jag kan behöva en paus mellan böckerna. Lucky Dillon är jag nyfiken på.

    SvaraRadera