tisdag 22 mars 2016

Veckans Bokbloggsfråga vecka 11


Den här veckan är jag intresserad av dig som person bakom bokbloggen. Vad jobbar du med eller pluggar till? Är böcker, läsande och skrivande en del av din jobbvardag också, eller är det bara ett fritidsintresse? Trivs du med ditt jobb eller drömmer du om att jobba med något helt annat, i så fall vad? 

Jag jobbar som personlig assistent åt två fysiskt handikappade flickor. Jag trivs med jobbet då det kan hända vad som helst på jobbet även fast det finns vissa saker som görs varje dag som rutin. Man kan få vara med om allt mellan riktigt allvarliga saker till att ha en riktig skrattfest. Mitt jobb har inget med litteratur att göra men läxläsning och att läsa andra böcker kan man ju så klart få vara med om.  Jag skulle vilja jobba i en bokaffär eller kanske bibliotekarie men det känns som en lång väg att få komma dit med studier och erfarenhet. Känns inte som att man kommer någonvart med endast ett läsintresse. Jag har en dröm om att utbilda mig till elevassistent och få jobba med det. Kanske att jag får göra det en vacker dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar